Paracas & Huacachina - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Valerie Stoter - WaarBenJij.nu Paracas & Huacachina - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Valerie Stoter - WaarBenJij.nu

Paracas & Huacachina

Door: Valerie

Blijf op de hoogte en volg Valerie

09 September 2015 | Peru, Huacachina

Vanuit Lima ben ik zondag naar het dorpje Paracas, oftewel 'El Chaco' gerezen waar ik 2 nachten heb verbleven. Heerlijk om de drukte en chaos van Lima nu niet meer te hebben! Paracas bevindt zich op een schiereiland. In 2007 heeft hier een flinke aardbeving plaatsgevonden waarvan de beschadigingen nog steeds zichtbaar zijn.
Maandagochtend per boot de 'Islas Ballestas' eilanden, oftewel 'the poor man's Galapagos, bezocht. Waanzinnige boottocht langs grotten en ruige rotsen. Duizenden vogels, pelikanen, zeehonden en pinguïns gezien. 's Middags het nationaal park van Paracas bezocht. Rondgereden door een woestijnachtig landschap met zandduinen. Na deze tours ben ik door Paracas gaan struinen. Ik hoorde live salsa muziek maar wist niet waar het vandaan kwam. Jullie begrijpen dat ik op zoek ben gegaan, en uiteindelijk vanaf een afstandje heb toegekeken hoe de politie van Paracas een klein feestje aan het bouwen was op het politiebureau! Hahaha echt geweldig!
Paracas was super gezellig en ik heb genoten van diverse vis! Echt niks mis met de Peruaanse keuken!

Vanuit Paracas dinsdag via Ica naar Huaccachina gegaan. Het dorpje Huaccachina ligt in een oasis middenin de woestijn. Kan je het je voorstellen.... Zittend op zandduinen van 200 meter hoog terwijl de zon onder gaat? Okay, het was even 'afzien' om door het zand de 200 meter hoge duin naar boven te klauteren. Maar WAUW, adembenemend! De meest uitgevoerde activiteit in Huacachina heeft dan ook met zand te maken. Met 'dunebuggy's' de duinen doorgecrost. Eerst de duin helemaal omhoog en dan whhhhiiiiiiii als een gek met de buggy best wel heel stijl naar beneden, voorzien van een 'vrije val' gevoel alsof ik mij in een achtbaan bevond. Echt crazy, maar geweldig! Tussendoor in de duinen gestopt om i.p.v. snowboarden te sandboarden. Face first! Voordat ik enig besef had lag ik op mijn buik op een board en ging ik met een bloedgang naar beneden.

Zo grappig dat ik in de hostels weer dezelfde mensen tref die ik eerder op een andere plek ookal ontmoet heb! Tot late uurtjes 's avonds kletsen in het hostel zijn inmiddels de normaalste activiteit van de avond. Uiteraard voorzien van een Pisco of Chicha sour! Ook nu terwijl ik dit verhaal schrijf zit ik in een bus. Deze keer in een nachtbus (12 uur reizen) die mij naar de stad Arequipa zal brengen in het zuiden van Peru. Stephanie from Chicago reist nog steeds gezellig met mij mee. Na Arequipa zal zij naar Cusco (Macchu Picchu) gaan omdat zij in totaal maar 2 1/2 weken de tijd heeft. Ik heb dan nog genoeg tijd om een stukje Chili en Bolivia mee te gaan pakken! Jeahhhh can't wait! Nog even uitzoeken hoe ik dat precies wil gaan doen ;) De reis verloopt tot nu toe goed en ik red mijzelf prima.

  • 11 September 2015 - 09:38

    Ellis:

    Hé vallie! !!

    Wat fijn weer wat van je te lezen. Mooie avonturen maak je mee ik ben echt blij dat je zo geniet.
    Succes met de rest van je busreis...maar dat gaat wel goed komen zo te lezen.

    Liefs,
    Ellis

  • 12 September 2015 - 12:56

    Astrid Colina:

    Hey lieverd :) wat een belevenis allemaal, maar wel leuk zo te lezen:)
    Die achtbanen dat is zeker iets voor mij!!!
    geniet van je avontuur allemaal en tot de volgende verslag :)

    love you.<3

  • 12 September 2015 - 21:11

    Marjoke:

    Gaaf weer!! Geniet lekker verder!
    XX

  • 13 September 2015 - 14:14

    Mariska:

    Heerlijke verhalen en dat filmpje uit de woestijn haha, leuk!! Fijn dat je jezelf red.. had niet anders verwacht hihi. Dikke kus en geniet!

  • 14 September 2015 - 22:50

    Annèt:

    GE-WEL-DIG!! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Huacachina

Valerie

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 28716

Voorgaande reizen:

06 November 2021 - 13 November 2021

Inshallah Jordanië!

20 September 2019 - 05 Oktober 2019

Namasté! 2019

10 Maart 2018 - 06 Juni 2018

Sanibonani! 2018

03 September 2015 - 08 Oktober 2015

Provecho! 2015

04 November 2014 - 07 December 2014

Pura Vida! 2014

13 Juni 2012 - 28 Juni 2012

Vamos a Cuba! 2012

09 Juli 2006 - 15 Augustus 2006

G'day mate! 2006

04 Januari 2006 - 17 April 2006

Dushi Tera! 2006

Landen bezocht: