Crazy Lima! - Reisverslag uit Lima, Peru van Valerie Stoter - WaarBenJij.nu Crazy Lima! - Reisverslag uit Lima, Peru van Valerie Stoter - WaarBenJij.nu

Crazy Lima!

Door: Valerie

Blijf op de hoogte en volg Valerie

07 September 2015 | Peru, Lima

Ein-de-lijk was het dan donderdag 3 september! Een dag waar ik al maanden maar vooral de laatste weken enorm naartoe heb geleefd, en zoveel lieve mensen met mij!

Na een 'lange' donderdag wachten ben ik 's avonds met een goed gevulde backpack, met kleding voor verschillende klimaten, vanaf Schiphol via Madrid naar Lima (Peru) gevlogen waar ik de eerst dagen in een super gezellig hostel in de buurt 'Miraflores' heb verbleven. Donderdagochtend werd ik wakker met de zenuwen in mijn buik. Deze verdwenen gelukkig snel in de loop van de dag, en ben ik uiteindelijk in een relaxte modus en klaar voor het spannende avontuur het vliegtuig ingestapt. Alsof het de normaalste zaak van de wereld was, terwijl van binnen een flinke dosis heerlijke adrenaline door mijn lichaam heen stuiterde!

Zoals een vriendinnetje van mij zei: 'free as a bird!' En Jenn, you're right! :) Het is nu al een bijzonder gek, maar heerlijk gevoel hier aan de andere kant van de wereld te zitten waar niemand mij kent, ik 5 weken lang in prachtige landen dingen kan gaan doen waar ik zelf zin in heb en niet wetende wat mij te wachten staat! Wat wil een mens nou nog meer?! Op het vliegveld van Madrid werd dit alles bevestigd toen ik toezag hoe een groot reisgezelschap door hun gids de reis van dag tot dag uitgelegd kreeg. Ik kon alleen maar stilletjes lachen bij de gedachte dat deze manier van reizen gelukkig niet voor mij aan de orde zal zijn!

Het vliegveld van Lima was 1 grote chaos! Het duurde dan ook lang voordat ik uiteindelijk mijn spullen had om mijn vooraf geregelde taxi-chauffeur te gaan zoeken.
Eénmaal in de aankomsthal aangekomen waren daar enorm veel mensen die namen doorelkaar aan het schreeuwen waren voorzien van tientallen bordjes namen erop. GEKKENHUIS! Na een paar keer heen- en weer gelopen te hebben hoorde ik: 'Dónde está Valerie?' Ik: 'Si si si!' Gelukkig, had ik de beste man gevonden!
De rit naar het hostel was ongeveer 40 minuten. Opvallend was dat zich direct naast het vliegveld een grote berg (leek wel een vuilnisbelt) met daarop allemaal kleine van hout, plastic en textiel gemaakte huisjes bevindt. Alsof ik in de varvellas van Rio de Janeiro was beland. Met mijn hakkie-takkie Spaans zette we de rit, voorzien van diverse shortcuts door wijken waar je misschien liever niet zou komen maar ik het overigens wel interessant vond, voor richting het hostel door het zeer chaotische verkeer van Lima. Na mijn aankomst in het hostel gelijk het ontbijt meegepakt waarnaar ik had gedacht een paar uurtjes slaap te pakken na de lange en best pittige reis. Maar eigenlijk had ik daar helemaal geen zin in, dus ben ik samen met Stephanie from Chicago en Bonnie from Canada de stad ingedoken opzoek naar de beste batidos (fruitshake) en empanada's (broodje met vlees) in town! Struinend over indoor marktjes waar ik elke keer weer mijn ogen blijf uitkijken! Kaneelstokken van een meter lang, coca snoepjes tot coca blaadjes om thee van te maken, veel soorten fruit, de meest schattige lama knuffeltjes en een lekker stel hersenen die aan een haak hangen om verkocht te worden! 's Middags het historische centrum van Lima bezichtigd waaronder de 'Monasterio de San Francisco' welke bekend staat om zijn catacombe. 'S avonds genoten van de gezelligheid en een heerlijke bbq in het hostel waarnaar mijn eerste 'hostelnacht' was aangebroken! (lees: ik sliep daar in een stapelbed als enige vrouwtje met 9 mannen om mij heen, hihi..!)

Gisteren (zondag) even lekker zelf op pad gegaan om onder andere de buurt te verkennen. Onderweg bij verschillende kraampjes wat lekkere dingetjes gehaald voor een lunch @ the park. Zo heerlijk om al deze nieuwe etenswaren uit te proberen en de mensen zijn allemaal zo vriendelijk!
's Middags met Stephanie langs het strand naar de buurt Barranco gelopen waar we uiteindelijk in het beste cerviche restaurant zijn geëindigd! Wauw! Super leuke en gezellige tent genaamd 'Canta Rana'. Stampvol met mensen! Binnen no time zaten we aan de Pisco Sours en werden we aan tafel vergezeld door een jongen uit Chili en 2 Amerikanen.

Lima is een indrukwekkende en bijzonder grote stad (ruim 8,5 miljoen inwoners) met veel verschillende gezichten. Enerzijds voelt het op sommige plekken heel Europees en Amerikaans tegelijk, anderzijds ook totaal niet. Contact zoeken met andere mensen gaat in het hostel super snel. Bijna iedereen reist hier namelijk alleen, dus ik ben echt geen uitzondering ;)

Terwijl ik dit schrijf bevind ik mij samen met Stephanie from Chicago in de bus en crossen we over de 'Pan American Highway' naar het stadje Paracas waar ik minimaal 2 nachten wil verblijven. We hebben zojuist Lima verlaten en het lijkt alsof we een enorm grote heuvelachtige woestijn inrijden. Het ziet er allemaal een beetje triest uit door de grijze lucht en de zelfgemaakte vervallen houten huisjes. Vandaag een relax dag want ik ben best gesloopt! Weinig slaap, mega veel indrukken om te verwerken, pisco sours ;), en een jetlag van -8 uur die af en toe de kop op steekt. Het echte besef dat ik in Peru ben moet daarom denk ik nog een beetje gaan komen, maar dat gaat helemaal goed komen!

  • 07 September 2015 - 01:12

    Karin Hessel:

    he lieve Val , echt heerlijk om te lezen, het geeft je het gevoel of je er zelf ook even bent. Geniet ! Dikke pakkerd. Karin

  • 07 September 2015 - 08:01

    Ellen Kaleveld :

    Hee lieve Val
    Wouw wat klinkt dat allemaal geweldig. En wat een indrukken al.
    Grappig dat je al zoveel mensen ontmoet waar je mee op pad gaat
    Lekker genieten van alles lieffie en voorzichtig. And feel free. Dikke knuffel

  • 07 September 2015 - 08:06

    Lisa:

    Hey Vallie !!!
    Klinkt allemaal aal heel gezellig !
    Veel plezier,


  • 07 September 2015 - 08:14

    Jasmine :

    Superleuk eerste verslag! Heerlijk om te lezen en om te weten dat je het naar je zin hebt tot nu toe. Veel liefs en geniet nog maar veel meer! X

  • 07 September 2015 - 08:49

    Elma:

    Hey globetrotter...

    Leuk om je reisverslagen weer te lezen, geniet van je mooie reis!!!

  • 07 September 2015 - 11:31

    Monique:

    oh val, wat heerlijk zat ik maar op je schouder !!
    eigenlijk doe je iets wat ik niet zou durven te gek om het mee te lezen ..
    kijk uit naar je volgende verhaal kus kus lieverd doe voorzichtig(.. zoveel mannen in een nacht kan toch niet )

  • 07 September 2015 - 11:58

    Jan En Reino:

    Wat weer een leuk verslag. Super om de komende weken weer te gaan
    genieten van je reisavonturen. Pas goed op jezelf!

  • 07 September 2015 - 12:58

    Annèt:

    Ik zie het al....als de rest tegen zou vallen kan het al niet meer stuk na zo'n start!!
    Heerlijk voor je. xx

  • 07 September 2015 - 18:34

    Ellis:

    Hé val!

    Wat leuk om te lezen! !
    Wat een avontuur. ..ik volg je
    Xxx

  • 07 September 2015 - 19:19

    Brenda:

    Super gaaf om je reisverslag te lezen. Zou dit nooit alleen durven te doen, daarom vind ik het zo stoer van jou dat jij het wel doet! Geniet lekker. Ik kijk nu al uit naar je volgende verslag.

  • 07 September 2015 - 20:13

    Remco En Marleen:

    Leuk verhaal en fijn dat je goed bent aangekomen.
    We kijken uit naar volgende bericht
    Have fun

  • 07 September 2015 - 21:27

    Liesbeth:

    Nu alweer aan de andere kant van de wereld . Wat een geweldige verhalen .Veel avontuurlijk plezier gewenst.

  • 07 September 2015 - 22:16

    Papa:

    Geweldig verhaal! Ik ben trots en blij om te lezen hoe je hiervan geniet! En dit is nog maar het begin.....!

  • 07 September 2015 - 23:21

    Bjenny:

    Geweldig Balti! Super gaaf zeg! Zo trots op je. Xjes

  • 08 September 2015 - 01:25

    Hildegard Colina:

    Hi Schat, Ik kan me voorstellen dat je aan het genieten ben, maar wees toch een beetje voorzichtig, want ze zien meteen dat je een toerist ben. Ga je ook naar Machupicho, dat is de moeite waard om te bezichtigen. Veel lief Hilde.

  • 08 September 2015 - 02:15

    Flori:

    Hi schat,
    Het klinkt heel avontuurlijk leuk.
    Geniet er lekker evan.

    Big hug


  • 08 September 2015 - 02:23

    Jenneke:

    Wat een heerlijk lang verhaal! Super dat we zo mogen meegenoeten van jouw avontuur! Stiekem een beetje jaloers hoor:) X

  • 08 September 2015 - 07:33

    Erna .Rienstra:

    Lieve Valerie, heerlijk om jou zo te zien genieten, nog mooier jou avontuur te kunnen lezen. In mijn tijd , op jou leeftijd ging dit allemaal niet. Daarom lieverd geniet van alles sla het op in je hart.! Ik zal voor je

  • 08 September 2015 - 08:24

    Stella:

    Hoi Valerie,
    Geweldig wat kun jij beeldend schrijven! Wat fijn dat je dit mag meemaken na een dik jaar hard werken! Geniet en leef! Xx

  • 08 September 2015 - 08:50

    Hanna Sandjon:

    Lieve Val, wauw wat een avontuur, zo vrij als een vogel, geniet en veel plezier daar. Dikke kus

  • 08 September 2015 - 09:14

    Jolanda :

    Lieve Val,

    Wat een mooi verhaal! Heerlijk voor je, geniet van alles en ja..rust tussendoor ook nog wat uit

  • 08 September 2015 - 09:26

    Mirjam :

    Jee wat een stoer avontuur... Heerlijk om mee te lezen!! Geniet er lekker van..;)

  • 08 September 2015 - 10:15

    Kettetje:

    Hee Vallie!

    Gaaf om te lezen zeg! Stoer wijf:-)
    Geniet van alles!
    Xxx

  • 08 September 2015 - 11:38

    Welly:

    Hey vrije vogel!

    Geweldig gevoel hè?!
    Dit is het leven...veel beter wordt het niet. Erg leuk om je ervaringen te lezen.
    Pas wel op...dit wordt een hele dure hobby!
    Geniet er volop van...want tijd vliegt.
    X

  • 08 September 2015 - 18:38

    Esthel:

    Prachtig verhaal vallie! Geniet ervan! X

  • 08 September 2015 - 20:26

    Willemijn :

    Wat leuk om te lezen dat je zo geniet!! Heel veel plezier!! X

  • 11 September 2015 - 09:20

    Inge:

    Hoi Valerie,
    Wat kun jij leuk schrijven, heerlijk om te lezen. Ga door met genieten!
    Wat een avontuur.
    Gr Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Valerie

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 28751

Voorgaande reizen:

06 November 2021 - 13 November 2021

Inshallah Jordanië!

20 September 2019 - 05 Oktober 2019

Namasté! 2019

10 Maart 2018 - 06 Juni 2018

Sanibonani! 2018

03 September 2015 - 08 Oktober 2015

Provecho! 2015

04 November 2014 - 07 December 2014

Pura Vida! 2014

13 Juni 2012 - 28 Juni 2012

Vamos a Cuba! 2012

09 Juli 2006 - 15 Augustus 2006

G'day mate! 2006

04 Januari 2006 - 17 April 2006

Dushi Tera! 2006

Landen bezocht: