Reisverslag 7 @ Tadapani - Reisverslag uit Tadapani, Nepal van Valerie Stoter - WaarBenJij.nu Reisverslag 7 @ Tadapani - Reisverslag uit Tadapani, Nepal van Valerie Stoter - WaarBenJij.nu

Reisverslag 7 @ Tadapani

Door: Valerie

Blijf op de hoogte en volg Valerie

26 September 2019 | Nepal, Tadapani

Daarna vertrekken we voor een flinke wandeling met als bestemming voor vandaag het dorpje Tadapani. Uiteraard vandaag weer veel trappen maar ook veel dalen. Vanaf Ghorepani op 2869m stijgen we eerst weer naar 3165m en vervolgens dalen we weer. Soms een flinke mentale uitdaging omdat we na een uur naar beneden lopen direct weer 2 uur omhooggaan. Onderweg een kleine regenbui her en der maar we lopen vandaag met door een prachtig groen jungle-achtig landschap met veel watervallen. Eind van de middag en een wandeling van 20 km verder bereiken we Tadapani op 2590m. Na aankomst regen regen en nog eens regen. Helaas in dit hotel vanavond geen uitzicht op de bergen maar helaas ook geen water en elektriciteit door problemen met een ‘landslide’. Back to the old days! Wat ook een leuk verhaal is om met jullie te delen is het verhaal van de jongste drager genaamd Prakash. Een kleine, slanke en verlegen jongen afkomstig uit het Mustang gebergte die vrijwel geen Engels spreekt maar altijd even vriendelijk is met een grote glimlach op zijn gezicht. Van ons heeft hij de bijnaam Mowgli gekregen. Hij is voor het eerst op deze trip mee en is leerling van ons gids Asis. Hij zal tijdens deze trip veel gaan leren legt Asis ons uit. Op dag 3 van de trip begint hij los te komen en komt hij soms gezellig bij ons zitten of voert hij een opdracht uit die Asis hem heeft gegeven. Zo komt hij na het eten in het Engels aan ons vragen of wij lekker hebben gegeten of alles goed met ons gaat. Hij maakt af en toe grapjes en kan het hardste lachen van allemaal. Ik heb groot respect voor hem als jullie zien hoe hij elke dag tijdens de wandeling met 2 grote tassen op zijn rug loopt. De ervaren dragers zien Prakash als een klein broertje en in de avonden kruipt hij ook graag tegen 1 van zijn ‘grote broers’ aan. Deze jongens zijn echt zo lief voor elkaar!