Reisverslag 2 @ Bhaktapur - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Valerie Stoter - WaarBenJij.nu Reisverslag 2 @ Bhaktapur - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Valerie Stoter - WaarBenJij.nu

Reisverslag 2 @ Bhaktapur

Blijf op de hoogte en volg Valerie

21 September 2019 | Nepal, Kathmandu

Vandaag reis ik voor een dagtrip af naar de stad Bhaktapur. Bhaktapur ligt z’n 30 minuten rijden ten zuidoosten van Kathmandu en is van de 3 middeleeuwse koninkrijken de best bewaarde in de Kathmandu vallei (UNESCO-werelderfgoed). Ik laat mij afzetten bij de ingang van Dubar square waar ik nadat ik z’n 10 gidsen van mij af moet slaan de autovrije stad binnen ga. Het plein bestaat uit bruin met oranje tempels en andere historische gebouwen en ik volg de route uit mijn Lonely Planet zodat ik mijn eigen tijd kan indelen. Gelukkig zijn de meeste tempels hier tijdens de aardbeving gespaard gebleven al zijn er wel littekens zichtbaar. Sommige tempels mag ik bezoeken, andere vanwege het feit dat ik geen Hindi ben niet. Maar even spieken via een openstaande deur is geen probleem. Terwijl ik een stukje aan het lezen ben krijg ik bloemen over mijn haren gegooid waarnaar ik omhoogkijk en voordat ik het weet voorzien ben van rood met gele stip op mijn voorhoofd. Volgende stap is dan een sari? Ik verdwaal een aantal keren maar kom daardoor ook in de achterafstraatjes waar ik geen andere toeristen tegen kom. Oude vrouwen die voor hun huisje zitten of liggen, rode pepers die in de zon liggen te drogen, kinderen die met een vlieger spelen en mannen op leeftijd die met hun hoedjes op bij elkaar op een soort plateau zitten. Ik besluit een poosje op een plein te blijven zitten zodat ik wat minder opval. Vooruit ik geef m’n fles water aan mijn buurvrouw en vriendelijk glimlacht ze mij toe met haar paar tanden die ze nog heeft. Vervolgens eet ik vandaag in Bhaktapur mijn eerste momo’s waarbij ik kies voor de gestoomde en vegetarische versie. Ook proef ik op het plein van Duttatraya de lokale ‘juju dhau’, oftewel zoete yoghurt in een aardewerk schaaltje wat verrassend lekker smaakt. Via de buurt waar allerlei dingen van aardewerk gemaakt worden keer ik terug richting Kathmandu. Voor morgen heb ik een wandeltour naar de stad Panauti geboekt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Namasté! 2019

Rondreis Nepal met Himalaya trekking

Recente Reisverslagen:

04 Oktober 2019

Home!

04 Oktober 2019

Namaste Nepal!

03 Oktober 2019

Reisverslag 14 @ Kathmandu

02 Oktober 2019

Reisverslag 13 @ Kathmandu

01 Oktober 2019

Reisverslag 12 @ Nawalparasi
Valerie

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 20
Totaal aantal bezoekers 28774

Voorgaande reizen:

06 November 2021 - 13 November 2021

Inshallah Jordanië!

20 September 2019 - 05 Oktober 2019

Namasté! 2019

10 Maart 2018 - 06 Juni 2018

Sanibonani! 2018

03 September 2015 - 08 Oktober 2015

Provecho! 2015

04 November 2014 - 07 December 2014

Pura Vida! 2014

13 Juni 2012 - 28 Juni 2012

Vamos a Cuba! 2012

09 Juli 2006 - 15 Augustus 2006

G'day mate! 2006

04 Januari 2006 - 17 April 2006

Dushi Tera! 2006

Landen bezocht: