UPDATE!!!!!!! - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Valerie Stoter - WaarBenJij.nu UPDATE!!!!!!! - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Valerie Stoter - WaarBenJij.nu

UPDATE!!!!!!!

Door: Valerie

Blijf op de hoogte en volg Valerie

29 Juli 2006 | Australië, Port Douglas

Woensdag 26 juli bij Marsha + fam. Vertrokken op weg naar onze volgende stop, Mission Beach. Hier na aankomst nog even het strand opgelopen, maar helaas zie je veel schade van de orkaan Larry, die hier in het voorjaar huisgehouden heeft. Zonde van een prachtig palmenstrand. Prachtige camping met letterlijk en figuurlijk het begin van het regenwoud zo’n 2 meter achter ons. ’s Avonds hoorde we ook allemaal rare geluiden het woud uitkomen.

Afgelopen donderdag ’s Ochtends nog even telefonisch contact gehad met Maurice en Astrid op Aruba, zij vermaken zich ook heerlijk daar. Daarna doorgereden naar Port Douglas, dit ligt 70 km. noordelijk van Cairns. Snel de camping opgereden om nog even 2 uurtjes strand te pakken. Prachtig 7 km lang strand met palmbomen, heerlijke zee, strak blauwe lucht en 28 graden. En dat in de winter, ik wou dat NL er zo uitzag in januari!

Gisteren (vrijdag 28 juli) een bezoek gebracht aan het tropische regenwoud, het Daintree nationaal park. Eerst naar Daintree village gereden, waar we met een boot 1 ½ uur een tocht hebben gemaakt over de Daintree rivier. En ja hoor daar kwam ik ook mijn nieuwe vriend tegen, een dikke vette wilde krokodil. Daarna met de ferry de Daintree rivier overgegaan op weg naar Cape Tribulation. Prachtige weg door het donkere tropisch regenwoud. Vanaf Cape Tribulation houden de verharde wegen op richting in het noorden, dus helaas voor ons ook. Je merkt ook gelijk dat je ergens in de nowhere bent, want je moet je eigen elektriciteit verzorgen en je hebt geen bereik meer met je mobiele telefoon. Het dorpje Cape Tribulation bestaat ook misschien uit 5 winkels en 2 resorts voor de rest heb je alleen maar regenwoud en strand, als je graag rust wilt hebben is dit 1 van de place’s to be! Toen teruggereden en weer met de ferryrichting richting de bewoonde wereld. Onderweg zagen we enorme rookwolken, en zagen we een heel veld in de fik staan. Wat blijkt is omdat ze in deze streek veel suikkerriet verbouwwen, ze 1x in de 4 jaar het hele veld laten afbranden tegen ongedierte zoals slangen en spinnen etc. Maar er komt dus een gigantische rook vrij en het lijkt wel alsof er een bosbrand ergens is. Maar wij als toeristen moesten we het natuurlijk van dichtbij zien.

Vandaag naar het strand geweest en ’s Middags even Port Douglas zelf in geweest. Even heerlijk gescharreld en een ijsje gegeten. Ook vonden we een brochure van onze aankomende duikttrip waar we beiden erg naar uit kijken. Morgen zullen we terugrijden naar Cairns en zullen maandag en dinsdag in de zee te vinden zijn op bij het Great Barrier Reef. (www.reeftrip.com)
Woensdag gaan we waarschijnlijk nog met een treintje het regenwoud in en donderdag zullen we de oostkust van Australië gaan verlaten. We vliegen dan naar Alice Springs een stadje dat in het midden van Australië ligt, ook wel The Red Center genoemd. Hier gaan we te werk met een 4 wheel drive jeep. We zijn benieuwd hoe dat ding eruit gaat zien.
Donderdag vliegen ook Maurice en Astrid terug naar Nederland en kunnen hun nog even vakantie vieren in het zomerse Nederland.

We hebben nu 3200 km gereden in 2 weken met de camper, voor Australische begrippen is dit ook wel veel. Toch viel het ons mee, want je hebt steeds een punt waar je weer naar uitkijkt. Soms worden we hier aangezien als man & vrouw, wat vooral ik lachwekkend vind!
19 & 48 jaar, als een oude snoeperd met ze secretaresse.

Maar eerst nog even genieten hier van onze laatste dagen hier!
We zullen jullie waarschijnlijk pas weer updaten als we ergens bij Alice Springs zijn.

Groetjes,

Albert & Val