Duiken op het Great Barrier Reef, WE LOVE IT!!!!!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Valerie Stoter - WaarBenJij.nu Duiken op het Great Barrier Reef, WE LOVE IT!!!!!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Valerie Stoter - WaarBenJij.nu

Duiken op het Great Barrier Reef, WE LOVE IT!!!!!!

Door: Valerie

Blijf op de hoogte en volg Valerie

02 Augustus 2006 | Australië, Cairns

Jaaaaaa….daar zijn we weer en deze keer met geweldige duikfoto’s. Zondag zijn we naar Cairns vertrokken en hebben we wat rondgescharreld over de boulevard. Bij een duikshop een duikcamera gehuurd voor 2 dagen.

En maandagochtend begon eindelijk de trip waar we beide zo naar uitkeken. Om 6:45 uur werden we opgehaald met een busje hier op de camping, deze bracht ons naar de boot in Cairns die ons naar het Great Barrier Reef zou brengen. Na 3 uur varen werden we met een klein bootje overgevaren naar de grote boot, de Reef Encounter, waar een heerlijk lunch op ons stond te wachten. Daarna kregen we onze kamer op de boot aangewezen en toen volgde de eerste duiksessie. Het eerste rif waar we gingen duiken was Michelmas Cay/Breaking Patches. Al snel leerde we een andere jongen kennen die ook Advanced duiker was en zijn we met ze 3e op pad gegaan.
Prachtig helder water en koraal en al snel kwam ik een zeeschildpad tegen. Wauw, wat een geweldig dier. Al snel na de 1e duik gingen we naar het volgende rif, Saxons Reef. Daar begon de 2e duiksessie en waren de baracudda’s en haaien ook aanwezig.
Prachtige grote koraalbergen met vele soorten vissen.
Rond 19:00 uur de 3e duiksessie op dezelfde locatie, maar dit was een nachtduik want het was al donker. Even wennen omdat je zelf alleen maar een duiklamp bij je hebt en alles donker is onder water. Maar wat was dat een mooie nachtduik! Als hoogte punten een verpleegstershaai en een koraalduivel gezien. Wat verder erg grappig was is dat een soort vis (Giant Trevally) op het licht van je duiklamp afkomt en je dus de gehele duik een school vissen achter je aan hebt. Na de duik eindelijk eten en rond 22:00 uur naar bed. Erg wennen slapen op een boot omdat je de hele tijd op en neer heen en weer gaat. Volgende dag 4e duiksessie bij de Twin Peaks om 6:30 uur. Nog nooit heb ik zo vroeg in het water gelegen. Prachtige duik.
Na het ontbijt duiksessie nummer 5 ook weer bij de Twin Peaks, deze keer een pijlstaartrog gezien en prachtige koraalheuvels.
En toen rond 11 uur begon onze laatste duiksessie bij Michelmas Cay/Braeking Patches, maar toen zijn we de andere kant opgegaan.
PFFFF…en toen waren we uitgeteld en rood van de zon. Ook was het weer 3 uur terug varen met de boot naar Cairns en moesten we nog de duikcamera terugbrengen. Maar met een geweldig resultaat, we hebben prachtige filmpjes en foto’s!
Deze 2 dagen waren echt een hoogtepunt in onze vakantie. Prachtig gedoken en erg gezellig op de boot met alle andere mensen. Ik zou zo deze 2 dagen nog een keer over willen doen!

Vandaag weer vroeg opgestaan omdat we naar het dorpje Kuranda wilden. Met een treintje ga je dan de bergen in langs prachtige watervallen. Daar rondgesnuffeld en een regenwoudwandeling gedaan waar we een opvang voor vliegende honden (flying foxes) hebben bezocht. Ook zijn we naar een klein dierentuintje geweest. Terug met de kabelbaan gegaan. Schattig dorpje Kuranda met een prachtige tropische omgeving.

We hebben nu net gegeten en we zijn druk onze koffers aan het inpakken omdat we morgen vroeg weer naar het vliegveld moeten voor onze vlucht naar het binnenland
(Alice Springs).
Van daaruit zullen we weer een keer van ons laten horen!

Groetjes,

Al en Val