Our final destination: Darwin!!!!!! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Valerie Stoter - WaarBenJij.nu Our final destination: Darwin!!!!!! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Valerie Stoter - WaarBenJij.nu

Our final destination: Darwin!!!!!!

Door: Valerie

Blijf op de hoogte en volg Valerie

13 Augustus 2006 | Australië, Darwin

Yeaaaahhhhhh! Here we are again, en hoogst waarschijnlijk voor de laatste keer uit het prachtige Australië.

Nadat we een zeer koude nacht beleefd hadden in Alice Springs zijn we woensdag (9-aug) naar Tennant Creek gereden. Onderweg de Devils Marbles bekeken, beklommen en gefotografeerd.
Donderdag doorgereden naar Mataranka. Onderweg een stop gemaakt bij de Daly Water´s Pub. Een oude pub met diverse voorwerpen aan de muur die mensen verloren hebben tijdens een potje poolen, zoals natuurlijk geld, maar ook strings, BH´s etc.etc.
Toen naar Mataranka waar we een heerlijke duik genomen hebben in 1 van de thermaal baden. Deze “pooltjes” worden gevoed door een bron waaruit per minuut 14.500 liter 34 graden warm water stroomt. Heerlijk dus!!!! Toen wij erin sprongen daalde de gemiddelde leeftijd met 25 jaar, aangezien alle oudjes ook wel van dit warme water hielden.
Inmiddels was het daar ook al een stuk warmer incl. de nachten.

Vrijdag (11-aug) van Mataranka naar Litchfield National Park gereden. Onderweg gestopt bij Katherine Gorge, waar we een boottocht van 4 uur zouden doen over de Katherine rivier.
Helaas kwam een ranger ons vertellen dat alle tochten gecancelled waren vanwege bosbranden rondom de rivier. Dat was mooi balen dus! Net toen we de moed op hadden gegeven en onze reis voort wilden zetten kwamen we langs een helicoptertoerbedrijf.
Hier hebben we toen een helicoptervlucht gemaakt over de 1e drie Gorges.
Prachtig uitzicht over der Gorges en ook waren er een hoop bosbranden te zien!
Erg leuk een helicoptervlucht.
Daarna doorgereden naar Litchfield. Net toen we onze afslag van de snelweg naderden zagen we grote rookpluimen en al snel stond het vuur tot aan de weg. Heerlijk idee dat het vuur aan de andere kant van de snelweg woekert en wij dus nu aan de andere kant en dus de goede kant van de snelweg op de camping staan.

Gisteren (12-aug) naar National Park Litchfield gegaan. Als eerste de grootste termietenheuvels van de wereld bezocht. Deze kunnen tot 9 meter hoog worden. Daarna doorgereden naar Wangi Falls waar we heerlijk bij de waterval hebben gezwommen. Toen doorgereden naar nog 2 andere watervallen en een prachtig plekje genaamd Buley Rockholes, waar je heerlijk in de stroomversnellingen en in de diverse poeltjes kan liggen.Toen teruggegaan naar de camping om voor de laatste keer te koken in ons rijdende huisje.

We lazen in de krant en op internet dat het heel goed mogelijk kan zijn dat wij nog wel eens wat vertraging en gedoe kunnen krijgen met onze terugreis vanwege de mogelijke terroristenaanslagen.
Wij moeten namelijk ook weer via London Heathrow terug naar Amsterdam vliegen.
We zijn net op het vliegveld in Darwin geweest om bij Qantas te checken. Het blijkt dat we vrijwel geen handbagage mee mogen nemen, alleen een portemonnee, bril, reisdocumenten etc., maar geen boeken, MP3-speler etc. We moeten dus vrijwel al onze handbage, inclusief laptop e.d. inchecken en dan maar hopen dat het goed gaat.
Wordt dus een lange reis..........(ruim 25 uur!!!)
We zullen zien en houden rekening met de nodige vertraging, een paar uurtjes extra kan er ook nog wel bij.

We zijn nu in Darwin en gaan nog even de stad in om een hapje te eten en wat rond te scharrelen. Morgenochtend de camper inleveren en vroeg naar het vliegveld.
Morgen vliegen we rond 16:00 uur via Singapore naar Londen en dan uiteindelijk naar Amsterdam. In totaal zullen we ongeveer 26 uur onderweg zijn en zullen we dinsdag (15/, als alles voorspoedig verloopt, rond 10:00 uur in Amsterdam landen.
Dan ruilen we het mooie Australië weer in voor Nederland, wat ook weer heerlijk is.
We hebben een prachtige en heerlijke tijd hier gehad met veel herinneringen en hoogtepunten.
Als jullie tijd hebben moeten jullie maar snel foto’s komen kijken want die zijn zeker de moeite waard!

Dit was het voor deze rondreis door Australië, we hopen dat jullie het leuk vonden om ons te volgen en toch ook een beetje ook in Australië te zijn!