Nada se compana cu Havana - Reisverslag uit Havana, Cuba van Valerie Stoter - WaarBenJij.nu Nada se compana cu Havana - Reisverslag uit Havana, Cuba van Valerie Stoter - WaarBenJij.nu

Nada se compana cu Havana

Door: Valerie

Blijf op de hoogte en volg Valerie

15 Juni 2012 | Cuba, Havana

Hola!
Nadat het ongeveer 15 minuten heeft geduurd kan ik eindelijk een verhaal typen :D Ik zit hier in de lobby van het 1e hotel in Havana met een lekkende airco boven mijn hoofd! Ik zal bij het begin beginnen.

Woensdagochtend heb ik mijn mederijzigers (totaal 7) op schiphol ontmoet. Na een korte kennismaking met een drankje zijn we eerst naar Madrid gevlogen. Omdat we vertraging hadden gehad, hadden we 15 minuten de tijd om naar ons vliegtuig te rennen wat ons naar Cuba zou brengen (dit was een flinke wandeling over het airport). Na een prima vlucht (ik had niemand naast mij zitten) kwamen we rond 19 uur aan op Cuba. Een wereld van verschil met ons airport! Nadat ik 5x gescreend was en in een donker kamertje de douane was gepasseerd en geld had gewisseld voor Cubaanse Convertible Peso's stond onze lokale gids Uli ons al op te wachten.

Hij bracht ons naar het eerste hotel (Deauville) in 1 van de oude wijken van Havana. Nadat we onze spullen op de kamer hadden geinstaleerd hebben we het gelijk maar op een cocktail gegooid wat hier geen cent kost. Na de cocktail (die flink hard aankwam) zijn we gaan slapen.

Dag 1 hebben we lopend heel Havana rondgelopen en zeer veel gezien. Uli heeft veel uitgelegd over de stad en de geschiedenis. Havana is een waanzinnige maar aparte stad en ik kijk mijn ogen uit!!! Allereerst de oldtimers, de oude bussen, telefooncellen etc. Daarnaast zijn er aparte winkels voor de lokale en de touristen netzoals er 2 valuta's zijn hier. Veel zwervers en vervallen gebouwen. De sfeer is de muziek en hoe later het wordt op de dag hoe meer mensen op straat. Eind van de middag hebben we een oldtimertour gemaakt van ongeveer een uur wat absoluut een hoogtepunt van de dag was! Gisteravond zijn we vis gaan eten in 1 van de staatsrestauranten en daarna zijn we naar een cubaanse discotheek gegaan. Ik dacht dat ik wel wat gewend was ondertussen maar dat valt nog tegen ;) Hoeren en pooiers en ondertussen een gigantische salsaband en de flessen rum en vodka die over de tafels vliegen en om niet te vergeten de dikke sigaren. Het was heel bijzonder!

Vanmorgen hebben we in een groot theatre 2 uur salsales gehad wat voor mij gesneden koek was maar absoluut leuk. Minder waren de kakkerlakken die overal lopen. Ik ga zo met een aantal mederijzigers met een hop-on hop-off bus de stad lekker door crossen en ergens lunchen. Vanavond staat een lokaal cubaans restaurant op het programma en daarna een groot salsafestival buiten :D Ik ben benieuwd!

Morgen trekken we richting las Terrazas en Vinales! Ik verveel mij absoluut niet ;) Ondanks dat het benauwd en warm is en ik al 20x ben uitgehuwelijkt is het geweldig en scheelt het mij allemaal niks. De cultuur hier is prachtig om mee te maken en ben alleen nog maar nieuwsgieriger naar de rest van de trip!

Ik ga ervandoor, tot snel!!!

Liefs,
Valerie

  • 15 Juni 2012 - 17:08

    Veerle:

    Wauw, super leuk verhaaltje sis!
    I Miss you en have fun there !!! Xxxx veerle

  • 15 Juni 2012 - 17:37

    Papa:

    Heey, dat klinkt enthousiast. Fijn dat je het zo naar je zin hebt en leuk om te lezen!

    Veel plezier morgen op reis naar Vinales,

  • 15 Juni 2012 - 19:48

    Remco:

    Ik vind dit leuk dat soort verhaaltjes

  • 15 Juni 2012 - 20:38

    Petra:

    Jeetje Val, wat geweldig allemaal!
    Ben blij dat je het naar je zin hebt. Heb je een beetje leuke medereizigers of zijn het geiten wollen sokken types?
    Heel veel plezier lief, en tot snel!
    Dikke knuf, Peet

  • 16 Juni 2012 - 09:11

    Nadia:

    Liefste Vallie,

    Hoe leuk je verhaaltje te lezen! Vooral de stad en de mensen zullen een fantastische belevenis zijn!! Ben heel erg blij dat je het goed kan vinden met je reisvriendjes.. Heeeeeeel veel plezier bij het salsafestival vanavond!! Wij zijn natuurlijk hartstikke jealous, geniet liefie! Kijk uit naar je volg verhaal!

    Mis je!!
    Xx

  • 16 Juni 2012 - 10:31

    Kim:

    Heey lieffie!!
    Wat super dat we een reisverslag van je krijgen!:) Kan ik lekker meegenieten! Heel veel plezier mop, en ik ben nu al benieuwd naar de foto's;)

    Dikke kus
    Kim

  • 17 Juni 2012 - 21:05

    Pauline:

    blijf niet aan Cubaan hangen hoor!
    Wat een avontuur! xxx

  • 18 Juni 2012 - 21:45

    Mam:

    Lieverd ik had wat geschreven zo te zien is her niet geplaats!!Lieverd ik ben blij dat het goed gaat met je en dat je aan het genieten...:-) xxx

  • 19 Juni 2012 - 05:30

    Hoef:

    Hoppaaa, wat een leven Vale. Veel plezier!

  • 20 Juni 2012 - 20:28

    Anneleen:

    Klinkt top, have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Valerie

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 28756

Voorgaande reizen:

06 November 2021 - 13 November 2021

Inshallah Jordanië!

20 September 2019 - 05 Oktober 2019

Namasté! 2019

10 Maart 2018 - 06 Juni 2018

Sanibonani! 2018

03 September 2015 - 08 Oktober 2015

Provecho! 2015

04 November 2014 - 07 December 2014

Pura Vida! 2014

13 Juni 2012 - 28 Juni 2012

Vamos a Cuba! 2012

09 Juli 2006 - 15 Augustus 2006

G'day mate! 2006

04 Januari 2006 - 17 April 2006

Dushi Tera! 2006

Landen bezocht: