Aanvullend bericht ;) - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Valerie Stoter - WaarBenJij.nu Aanvullend bericht ;) - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Valerie Stoter - WaarBenJij.nu

Aanvullend bericht ;)

Door: Valerie

Blijf op de hoogte en volg Valerie

22 Juni 2012 | Cuba, Trinidad

Ik ga nog even verder op mn vorige verhaal, mn internettijd was zo goed als op dus vandaar mijn snelle afronding haha ;) het regent hier nog steeds dus ik ga jullie nog even verder vermaken.

In Vinales zijn we 2 avonden naar een plein geweest waar elk avond live optredens zijn van verschillende salsa bands en dansgroepen. Voordat we de 2e avond daarheen gingen heeft onze cubaanse gids ons de tip gegeven om bij casa rosa (particulier restaturant) te gaan eten. Omdat onze gids daar zelf als lokale cubaan niet mag eten heeft hij ons met onze bus in de stad afgezet en zijn we vanaf daar met de taxi naar het restaurant gegaaa (in cuba zijn namelijk staats- en particuliere restaurants, oftewel paladars speciaal voor toeristen). Het eten was heerlijk! Vis, kreeeft, kip, rijst, bonen etc. We aten in de achtertuin bij een cubaanse familie. Ik heb genoten van de cubaanse cultuur om mij heen. Daarna zijn we dus met zn allen naar het plein gegaan waar ik beiden avonden heb genoten van de muziekbands en de combinatie van toeristen en lokale mensen. Leuk om te zien dat er een groot verschil is tussen de mensen die leven in de grote stad en in het binnenland. Iedereen werd meerdere keren van zn stoel gesleept voor een salsa dansje, of je wilde of niet! Heerlijk De lokale jongens waren aardig en gezellig en nodigde ons uit om met hun mee te gaan. Toen ik naar de uitgang van het plein liep werd ik aangesproken door een cubaanse vrou die mij een compliment wilde geven! Ze was onder de indruk van min salsa! :D
Met een hele groep mensen liepen we richting ons hotel en onderweg sloten er zich steeds meer mensen aan. 1 van de jongens ging even snel onderweg zijn gitaar halen. Ergens langs de weg in een grasveld stopte we en zijn we gaan zitten. In de schemering van de sterren gebonnen de jongens gitaar te spelen en te zingen en ging er een dikke vette sigaar rond hahahaha...Ik dacht even dat ik in een film zat, die sfeer was ongeloofelijk! Wat een prachtige stad zowel de natuur als de mensen!

En toen dus door naar Guajamigo.....REGEN REGEN REGEN, KRABBEN KRABBEN KRABBEN! Slecht resort en alles was stuk! Zoals ik al eerder schreef was de wanderling naar o.a. het schooltje wel echt geweldig!

Ik zit nu een dag eerder dan gepland in een hotel op Playa Ancon Trinidad omdat de excursie in Topes de Collante door de vele regen gevaarlijk is en er bruggen kapot zijn gegaan.

Zondag vertrekken we naar Santa Clara waar we 1 nacht zullen verblyven. Wegens onbekende omstandigheden zal ik mijn laatste dagen ipv in Varadereo in een resort 50 km ten oosten van havana doorbrengen. Vanavdon gaan we uit in Trinidad en naar 4 dagen regen blijf ik hooop houden morgen een zontnetje te kunnen zien!

ALs mijn medereisgenoten zijn al dagen aan de diarree etc. Gelukkiig heb ik helemaal nergens last van! De groep is super gezellig en de srfeer is top! Vooral de 2 belgische meiden zorgen voor geweldige uitspraken zoals wijsheidstanden (verstandskiezen). Elke stad hier heeft weer nieuw dingen en dus nieuwe uitdagingne. Zelfs de oldtimer auto's, fietstaxis, paard en wagens/koetsen vind ik nog gewelidg om te zien.

Ik ga nu echt afronden. Misschien bericht ik jullie later nog een keer maar hopelijk heb ik daar geen tijd voor ;) de tijd vliegt veel te snel en volgende week donderdag ben ik alweer thuis van deze geweldige en prachtige reis en kan ik niet wachten om jullie alle indrukwekkende fotos te laten zien!Al zou ik hier prima kunnen blijven....de mensen hier denken namelijk dat ik cubaans ben ;)


Liefs,
Val

  • 22 Juni 2012 - 20:39

    Esthel:

    Hoi Val! Fijn vakantie nog! Ben benieuwd naar de foto's!!!
    Groetjes

  • 22 Juni 2012 - 21:06

    Remco:

    Leuk bericht , we volgen je ervaringen

  • 22 Juni 2012 - 21:37

    Papa:

    Nou dat klinkt weer heel enthousiast.

    Maar daar blijven...... Dat kan natuurlijk niet!!

    Ik ben heel benieuwd naar de foto's. Volgens de verwachtingen gaat het minder regenen, dus geniet maar goed van de laatste week.

    Liefs,

    Papa

  • 23 Juni 2012 - 01:20

    Fleur:

    Oh wat is het genieten daar, als ik het zo allemaal lees !! ( nu alleen de zon nog ) Ga nog ff door met genieten !

  • 23 Juni 2012 - 07:48

    Marjoke:

    Vallllllllllllll,Wat een heerlijk verhaal! Jij vermaakt je duidelijk! En verdiend!!Maar euh wel terug komen hoor! ik hoor dat het niet al te veel meer regent !! Geniet nog maar even lekker!!!

    Veel liefs, Marjoke

  • 23 Juni 2012 - 12:32

    Jan En Reino:

    Verslagen like Aruba 2006.
    Genieten ervan!

  • 24 Juni 2012 - 18:37

    José:

    Hey Val!!
    Leuk om zo je ervaringen te lezen!
    Wilde vragen of je de zon mee wilde nemen naar ned maar helaas...
    Geniet nog ff lekker,en ben heel benieuwd naar de foto's!!

    Kus José

  • 25 Juni 2012 - 12:53

    Mam:

    Lieverd nog een paar dagen dan ben je weer bij ons!! De jongens hier missen jou ook en ze schreeuwen van aadacht en ik kan ze alleen maar troosten hahahaha schoonmoeder hier en daar ;-)Hier wachten ze ook voor jou hihihi Tot donderdag schat .
    Mi dushi knuffel.
    Een fijne reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Valerie

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 28756

Voorgaande reizen:

06 November 2021 - 13 November 2021

Inshallah Jordanië!

20 September 2019 - 05 Oktober 2019

Namasté! 2019

10 Maart 2018 - 06 Juni 2018

Sanibonani! 2018

03 September 2015 - 08 Oktober 2015

Provecho! 2015

04 November 2014 - 07 December 2014

Pura Vida! 2014

13 Juni 2012 - 28 Juni 2012

Vamos a Cuba! 2012

09 Juli 2006 - 15 Augustus 2006

G'day mate! 2006

04 Januari 2006 - 17 April 2006

Dushi Tera! 2006

Landen bezocht: