En toen ging de campertrip van start - Reisverslag uit Bowen, Australië van Valerie Stoter - WaarBenJij.nu En toen ging de campertrip van start - Reisverslag uit Bowen, Australië van Valerie Stoter - WaarBenJij.nu

En toen ging de campertrip van start

Door: Valerie

Blijf op de hoogte en volg Valerie

22 Juli 2006 | Australië, Bowen

Afgelopen zondag (16/7) afscheid genomen van Lex en Mieke. Wat een geweldige maar vooral gezellige tijd hebben we met hun gehad de afgelopen 3 dagen.
Vanaf Springwood met de trein naar Sydney gegaan, waar we eerst onze koffers hebben gedumpt in een hotel vlakbij het camper verhuurbedrijf.
Daarna de stad ingegaan. Met de ferry zijn we naar Manly gegaan, dit is een schiereiland met aan de ene kant de haven van Sydney en aan de andere kant de Stille Oceaan. In Manly even op het strand gewandeld en naar de vele surfers gekeken en daarna weer terug gegaan met de ferry om een hapje te gaan eten in Kings Cross.

De volgende dag om 9:00 uur de camper opgepikt. Na allerlei instructies en papierwerk reden we rond 10:15 uur weg. Het was wel even spannend en wennen om aan de linkerkant van de weg te rijden en ook nog eens rechts te zitten en zo het drukke Sydney uit te rijden. Na wat gelach onderweg als Albert weer eens de ruitenwissers aandeed in plaats van de richtingaanwijzers kwamen we rond 16:00 uur aan in Port Macquarie, ongeveer 400 km boven Sydney. Snel de camper geparkeerd op de camping en het dorpje ingelopen om wat boodschappen te doen.
Eenmaal terug op de camping was het donker en moest alles nog ingeruimd worden, dat was even een heel karwei en wat zullen de buren op deze rustige camping wel niet gedacht hebben

Volgende dag (dinsdag, 18/7) vroeg opgestaan omdat we om 8 uur ’s morgens bij het koala hospital wilden zijn om daar het voeren van de koala’s te zien.
Het servies vloog bijna door de camper heen maar om 8:10 uur waren we er ook dan. In dit ziekenhuis worden gewonde en zieke koala’s opgevangen en verzorgd. Sommige wonen er tijdelijk en gaan weer de natuur in en andere blijven hier altijd wonen omdat ze het zelf anders in de natuur niet overleven. Erg interessant om te zien en wat zijn koala’s schattige knuffeltjes.
Voor belangstellenden: de website is www.koalahospital.org.au
Toen onze trip verder gezet naar Ballina, deze stad ligt weer 400 km boven Port Macquarie. Hier kwamen we rond 16:00 uur aan en zijn we eerst even het stadje ingelopen, daarna even over het strand gelopen. Met een beetje geluk konden we walvissen zien want deze trekken rond deze periode naar het noorden. Helaas hebben we ze niet gezien. Toen naar de camping gegaan. Prachtige camping tussen de palmbomen en een graadje of 18 met een zonnetje. Helaas kwam hier snel verandering in en moesten we vanwege motregen naar binnen. Heerlijke home-made-angel-hair spagetti gemaakt en daarna samen afgewassen. Helaas regende het toen erg hard en moesten we wachten om niet zeiknat te worden, maar gelukkig waren we niet de enige en hebben we gezellig gekletst met wat andere toeristen.
Zij vertelde ons dat je elke dag walvissen kan zien bij het strand hier.
’s Avonds in de camper nog even wat fotos gekeken van de afgelopen dagen.

Woensdag 19/7 hebben we, na een behoorlijk regenachtige nacht, uitgeslapen, dat wil zeggen tot acht uur. Rustig ontbeten etc. en om 10 uur weer de weg op. Eerst langs de mooie kustweg van Ballina naar Byron Bay gereden. Daar naar de vuurtoren op Cape Byron gereden om te kijken of er nog walvissen te zien waren. In deze periode trekken de walvissen nl. langs de kust van Australie naar warmer water in het noorden en je schijnt ze vrij makkelijk te zien vanaf de kust. Helaas was de zee door de harde wind erg ruw, zodat we geen walvissen gezien hebben. Wel een mooi uitzicht overigens.
Vervolgens doorgereden naar de Gold Coast, de Australische versie van de Costa del Sol in Spanje. Hoge appartementengebouwen en veel pretparken. Zag er allemaal erg gezellig uit. Hier zou ik best een 2e huisje willen hebben.
Eventjes rondgelopen in een stadje voor Surfers Paradise. Na de middag verder gereden naar nicht Maureen, waar we om ca. 4 uur ’s middags aankwamen. Ze stond ons samen met haar zoons TJ (Taylor James) en Nash al buiten op te wachten. De rest van de middag en avond hebben we gezellig bijgekletst en gegeten. De nacht hebben we in de voor de deur geparkeerde camper geslapen. Dat ging prima.

Donderdag weer vroeg op om naar Australia Zoo, de dierentuin van Crocodile Hunter Steve te gaan. Echt een mooie dierentuin met de nadruk op dieren die in Australië voorkomen, maar ook tijgers en olifanten. Hier o.a. een mooie en leuke show gezien met slangen, vogels, tijgers en natuurlijk Crocs!! Wat een monsters!! En die gaan we over drie weken ook in het wild zien in de Northern Territory. Dat wordt geen zwemmen daar vrees ik….. Ook heb ik een Python om mijn nek gehad, pfff…wat een enorm beest! Het weer is inmiddels redelijk goed. Voor Australische winterbegrippen dan he Temperatuur overdag is 21-22 graden en het is lekker zonnig, ik wil deze temperaturen ook in de Nederlandse winters. ’s Morgens vroeg is het nog wel errug fris. Maar hoe noordelijker we komen hoe warmer het wordt.
Daarna doorgereden naar Hervey Bay.

Gisteren (vrijdag 21/7) naar Fraser Island geweest. Dit is een groot zandeiland. Je hebt hier verschillende gebieden, zoals 1 en al zand, regenwoud en fresh water creeks. Erg mooi eiland. We zijn met een soort 4 wheel drinve touringbus het eiland doorgetourd en dat ging er af en toe heel ruig aan toe maar het was zker een succes.
's avonds doorgereden naar Gladstone en de volgende dag, dus vandaag, doorgereden naar Marsha in Bowen. In totaal hebben we nu zoon 2300 km gereden in 5 dagen, dus even tijd voor een pauze. Hier in Bowen is het weer alweer beter en we gaan een hoop leuke dingen doen!

We houden jullie op de hoogte!

De kangaroeten!!!!!

baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaj