We saw whales!!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Bowen, Australië van Valerie Stoter - WaarBenJij.nu We saw whales!!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Bowen, Australië van Valerie Stoter - WaarBenJij.nu

We saw whales!!!!!!!!!!!!!

Door: Valerie

Blijf op de hoogte en volg Valerie

25 Juli 2006 | Australië, Bowen

We zijn nu drie dagen bij Marsha, Richard, Bradley, Nicholas en Mathew en het zijn geweldige dagen geweest!!!
Bij aankomst werden we verwelkomd met een een overheerlijk diner met steaks, seafood en salades. Heerlijk, en echt heel gezellig. Het werd die nacht half twee voordat we ons campertje weer gingen opzoeken. Zondagochtend een klein beetje uitgeslapen en de hele dag lekker aangerommeld. Beetje uitrusten, wasje draaien etc. In de middag hebben we even een rondje door Bowen gereden om de stranden te bezichtigen en zijn we naar een paar mooie uitzichtpunten geweest. Het was echt heerlijk weer. Ca. 25 graden en veeeeel zon. Eind van de middag reden we in de camper met Marsha naar een camping Airlie Beach (ca. 75 km zuidelijker) om daar te overnachten, want maandag gingen we een zeiltocht maken tussen de Whitsunday Islands. 's Avonds in Airlie Beach lekker gegeten, alhoewel de bediening waardeloos was.

Maandagochtend meldden we ons om 7.30 uur bij de Marina bij de Camira. Een grote catamaran. Helaas zag het weer er niet al te goed uit. Veel bewolking en niet al te warm. De boot voer eerst naar Daydream Island, om daar nog een paar gasten op te pakken en vervolgens koers te zetten naar Hook Island, om daar te gaan snorkelen. We hadden toch wel een beetje de pest in, want het weer werkte niet echt mee, totdat Marsha riep: A Whale!!!!!! De kapitein had het toen ook door en meldde via de speaker dat er een walvis te zien was. Werkelijk schitterend om te zien. Het beest gaf een show van ca. 10 minuten. Grote sprongen uit het water. Moeilijk om te fotograferen, want je weet nooit precies waar en wanneer hij springt, maar toch is het gelukt om een paar goede foto's te schieten.
Vervolgens gesnorkeld bij Hook Island (wel aardig, maar niet echt bijzonder) en daarna naar het prachtige Whitehaven Beach, (heel mooi, maar bij zonnig weer waarschijnlijk nog veel mooier). Daarna weer terug naar Airlie Beach en op de terugweg brak om ca. 17 uur de zon door, zodat we toch nog van een mooie zonsondergang konden genieten.

Dinsdagochtend zijn we eerst met Marsha naar de sportdag van Nicholas' school geweest. Hij mocht meedoen met hoog- en verspringen. Zijn prestaties vielen helaas een beetje tegen, zodat hij wel teleurgesteld was. 's Middags zijn we nog naar Horseshoe Beach gegaan, een mooi baaitje in Bowen zelf om een beetje bij te kleuren en om nog een beetje te snorkelen.

Vanavond hebben we er nog een gezellig avondje van gemaakt. Heerlijk buiten gebbq't met de hele familie incl. dieren. Morgen trekken we weer verder. Eerst naar Mission Beach en dan donderdag naar Port Douglas, zodat we de dagen daarna het mooie Daintree National Park (Regenwoud)kunnen bezoeken.

We hebben een geweldige en gezellige tijd gehad bij Marsha, en vinden het jammer dat we nu al weer verder moeten!

We houden jullie op de hoogte!

Groetjes,

Valerie & Albert