Ni Hao - Reisverslag uit Wan Chai, Hong Kong van Valerie Stoter - WaarBenJij.nu Ni Hao - Reisverslag uit Wan Chai, Hong Kong van Valerie Stoter - WaarBenJij.nu

Ni Hao

Door: Valerie

Blijf op de hoogte en volg Valerie

12 Juli 2006 | Hong Kong, Wan Chai

Ni Hao

Daar zijn we weer en nu vanuit het bruisende Hong-Kong!
Afgelopen maandagochtend rond 9:39 uur waren we in ons hotel in Wan Chai.
Zondagochtend rond 6 uur Purmerend verlaten en gingen we via London Heatrow met Qantas naar Hong-Kong. Tijdens de vlucht naar Londen aardig wat te maken gehad met turbulentie. Gelukkig was de 12 ½ uur durende vlucht naar Hong-Kong rustig. Prachtige vlucht over Scandinavië en Rusland. 1 uurtje geslapen in het vliegtuig, dus eenmaal aangekomen in Hong-Kong voelde we ons ook wel slapjes omdat we al 23 uur wakker waren.
Gelukkig konden we gelijk onze kamer in met de mededeling dat ze het hotel aan het verbouwen zijn en dat van ’s morgens 10 tot ’s middags 3 geluidsoverlast is.
Heerlijk dat borende geluid in je oren terwijl je zo graag wilt slapen!
Rond 15:00 uur op pad gegaan. Als eerst naar de mid level en upper level escalator gegaan. Dit zijn roltrappen vanuit de stad de berg op naar de hoger gelegen woonwijken. Wat fijn is dat je dus naar boven met roltrappen kunt maar naar beneden moet je dus lopen! En toen voelde we hoe warm en vochtig het hier is.
Op de weg naar beneden kamen we een leuk straatmarktje tegen.
Daarna naar Kowloon gegaan om aan de marktenwandeling te beginnen.
Allereerst naar de vogelmarkt en de goudvissenmarkt geweest. Hier is het hebben van een goudvis of een vogel net zoals als in Nederland het hebben van een hond of een kat. Toen hebben we ons gestort op het Chinese eten. We zijn in 1 of ander lokaal restaurantje noodles gaan eten, met STOKJES! Een heerlijke maaltijd met drinken voor maar 6 euro met z’n tweetjes.
Vervolgens snel naar Tsim Sha Tsui gegaan, het uiterste puntje van Kowloon waar iedere avond om 20:00 uur de lasershow plaats vind op de gebouwen van Hong-Kong island.
Daarna onze marktenwandeling voortgezet en zijn we naar de Ladies Market gegaan. Kleding, schoenen, souveniers, sieraden, tassen, chinese prulletjes de Ladies market heeft het allemaal! Helaas kan ik niet teveel meenemen maar kon ik het natuurlijk niet laten om het 1 en ander te kopen. Om 23:00 uur weer terug gegaan met de metro naar het hotel want we waren aardig uitgeteld.

Dinsdag vroeg opgestaan om eerst te genieten van het overheerlijke ontbijtbuffet van het hotel. Daarna als 2 toeristen incl. rugzakken, korte broeken, fototoestellen etc. met de veerboot naar het outer island Lan Tau geweest. Hong-Kong bestaat als het ware uit 4 gedeeltes, Hong-Kong island (hier zit ons hotel), Kowloon, New Territories en the Outer islands. Op Lan Tau aangekomen zijn we met de bus naar het Po-Lin klooster en het Tian-Tan boedhha beeld geweest. Hier is het verboden om vlees te eten en hebben we heerlijke vegetarische Chinese hapjes gegeten voor een prikkie. Echt prachtig daar en hier komt het echte Chinese beeld naar voren. Daarna met de bus naar Tai-O geweest, een oud vissersdorpje. Hier wonen de mensen in hutjes op palen, de inwoners leven hier van de visopbrengsten. Met een lokale visser meegeweest op zijn bootje een stuk de Chinese zee op. Hier hebben we wilde roze dolfijnen gezien!!!! Echt ge-wel-dig! Deze roze dolfijnen worden met de dood bedreigd, ze komen alleen hier bij Hong-Kong voor en er leven er nog maar zo’n 100 tot 200.
Met de metro terug gegaan Hong-Kong island zodat we met de tram naar de Victoria Peak konden gaan. Net voor zonsondergang waren we boven en hebben we dus ook het uitzicht bij nacht kunnen zien. Prachtig uitzicht over Hong-Kong island en Kowloon.
Daarna weer teruggegaan naar de ladies market en de temple street night market gegaan om onze markten wandeling te voltooien. Helemaal bekaf van deze warme, zweterige, plakkerige, vochtige etc. actieve en fantastische dag om 23:30 uur naar het hotel gekropen.

woensdag 12 juli. Vandaag scheen voor het eerst de zon zodat het nog warmer werd. We zijn met de taxi naar Aberdeen geweest. Hier wonen vissers op hun boot op het water, tussen de hoge flats in. Kleine boottocht gemaakt in een Sampan boot, erg leuk. Daarna met de taxi doorgegaan naar Stanley, hier maar weer eens voor de verandering over een marktje gelopen en daarna even aan de waterkant gaan kijken en met jaloerse ogen naar alle zwemmende mensen gekeken.
De metro’s kwamen onze strotten uit dus besloten we om maar weer met de taxi voor een prikkie terug te gaan naar het centrum om nog even met de Star Ferry heen
en weer te varen tussen Hong-Kong Island en Tsim Sha Tsui.
En toen heerlijk uitgebreid bij de Mc Donalds gaan eten voor 4 euro.

Op dit moment zitten we in onze hotelkamer (en kijken we de Chinese Tell Sell) om alles klaar te maken voor onze vlucht vanavond richting Sydney.
Morgenochtend zullen we hier opgehaald worden door de oom en tante van Albert.

We hebben het fantastisch gehad ondanks het zeer warme en benauwde weer.
Hong-Kong is een fantastische stad waar de moderne en traditionele wereld dicht bij elkaar liggen. Alles is op en top geregeld en je zou hier voor een prikkie rond kunnen komen. Wat ook leuk is om te zien zijn de Engelse invloeden die hier achter zijn gebleven. Ze rijden hier nog steeds links en hebben dubbeldekker bussen en trams. Niet alle Chinese spreken goed Engels maar met wat gebarentaal komen we er wel uit. 1 ding is zeker wij verstaan helemaal niks wat ze zeggen.
Het was zeker de moeite waard om hier een tussenstop te maken, zeker na een lange vlucht.

Tot het volgende bericht!

Groetjes,

Albert en Valerie