De voorbereidingen! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Valerie Stoter - WaarBenJij.nu De voorbereidingen! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Valerie Stoter - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen!

Door: Kelly & Valerie

Blijf op de hoogte en volg Valerie

21 Februari 2018 | Nederland, Amersfoort

Lieve volgers!

Wat leuk om te zien dat jullie je massaal hebben ingeschreven om ons te gaan volgen!
Na het behalen van onze examens moeten nu toch wel echt gaan beginnen met voorbereiden.. Beetje bij beetje komt het besef dat we al bijna gaan vertrekken. Nog 17 nachtjes voor vertrek! De voorpret is heerlijk, maar ergens voelt het allemaal nog onwerkelijk dat het avontuur nu zo dicht bij is. Intens benieuwd wat we allemaal gaat zien, beleven en ervaren.

Allereerst willen wij iedereen bedanken voor alle mutsjes (72 stuks!), cadeautjes en andere medische spullen die wij gekregen hebben. Deze krijgen vast en zeker (of zeker en vast zoals de Belgen zeggen) een dankbare bestemming. We zullen vanuit het ziekenhuis in Tugela Ferry proberen om een aantal foto's met jullie te delen waarin jullie jullie gegeven spullen zullen herkennen!

Onze eerste week gaat er als volgt uitzien. Zaterdag 10 maart vertrekken wij einde van de middag vanaf Amsterdam Schiphol via London Heathrow naar onze bestemming Kaapstad waar wij zondag 11 maart in de ochtend zullen arriveren. Dankzij vele tips hebben we een leuke to do list voor Kaapstad die we zeker zullen gaan gebruiken! We komen waarschijnlijk tijd tekort, maar het is een luxe om deze trip met een aantal dagen vakantie in deze wereldstad te mogen beginnen en hier in juni uiteindelijk ook weer te eindigen. Er heerst op dit moment een grote droogte in Kaapstad, de zorgen rondom het water zijn groot! https://nos.nl/artikel/2211784-de-dag-nadert-dat-er-geen-druppel-meer-uit-de-kraan-komt-in-kaapstad.html We zullen zien hoe het ons zal vergaan daar, de zon schijnt in ieder geval volop.

Vrijdag 16 maart zullen wij Kaapstad verlaten om 's avonds door te vliegen naar Pietermaritzburg. Zaterdag 17 maart zal Wilana ons in Pietermaritzburg op komen halen en zullen wij met haar verder reizen naar Tugela Ferry. Wilana is onze contactpersoon en werkt bij het project van Khayelisha Care, de plek waar wij tijdens onze stage zullen gaan wonen. Dit weekend zullen we gebruiken om ons nieuwe stekkie een beetje te gaan verkennen.

Maandag 19 maart is dan onze eerste stagedag. Wat we weten is dat we voornamelijk overdag zullen werken omdat we in het donker niet meer over straat mogen lopen. Het ziekenhuis is ongeveer 20 minuten lopen vanuit ons verblijf en onze diensten zullen we ook altijd samen werken :) De rest zal in de eerste week wel duidelijk worden, we laten het rustig op ons afkomen.

Babymutsjes en rompertjes (maat 50/56) zijn nog van harte welkom. Jullie weten ons te vinden!

Liefs,
Kelly & Valerie.

PS: Indien je je hebt ingeschreven voor een mailnotificatie van onze blog kan het zijn dat deze mail in de ongewenste (spam) post van je mailbox arriveert.